Odi na glavni sadržaj

OTVOREN NOVI EU NATJEČAJ: Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju

Upravo je otvoren dugo iščekivani poziv za financiranje sudjelovanja na međunarodnim sajmovima. Cilj poziva je predstavljanje proizvoda/usluga međunarodnoj poslovnoj zajednici u inozemstvu i uvođenja proizvoda na novo, inozemno tržište te povećanja mogućnosti poslovne suradnje s inozemnim partnerima.


Svrha poziva: Povećati sposobnost MSP-ova za sudjelovanje na globalnim tržištima te pridonijeti povećanju udjela MSP-ova u ukupnom izvozu roba i usluga poboljšanjem uvjeta za njihov rad u međunarodnom okruženju.

Početak zaprimanja prijava: 01.07.2025. u 11h (po principu “najbrži prst”)

Ukupna alokacija: 25.000.000,00 EUR

Minimalni iznos potpore: 6.000,00 EUR

Maksimalni iznos potpore: 120.000,00 EUR

Intenzitet potpore:

  • mikro i malo poduzeće: do 75 % prihvatljivih troškova
  • srednje poduzeće: do 60 % prihvatljivih troškova

Tko se može prijaviti?

Prijavitelji moraju ispunjavati sljedeće uvjete:

  • Biti mikro, malo ili srednje poduzeće registrirano u RH
  • Imati najmanje jednog zaposlenog na temelju sati rada u prethodnoj godini
  • Biti registrirani najmanje 12 mjeseci prije predaje projektnog prijedloga
  • Imati pozitivnu EBITDA-u u prethodnoj godini
  • Poslovni prihodi u prethodnoj godini moraju iznositi najmanje 50% ukupne vrijednosti prijavljenog projekta
  • Ne smiju biti u teškoćama sukladno Uredbi 651/2014.

Prijavitelj po predmetnom Pozivu može podnijeti više projektnih prijedloga, ali ne istovremeno. Također, po projektnom prijedlogu može se prijaviti sudjelovanje na 4 međunarodna sajma, a trajanje projekta je maksimalno 24 mjeseca.

Koji sajmovi su prihvatljivi?

Nastup na sajmu na kojem prijavitelj sudjeluje kao izlagač, a koji  je vezan s Tematskim prioritetnim područjima kako su definirani Strategijom pametne specijalizacije S3 (TPP), a nalaze se u bazi www.auma.de .

Prihvatljive aktivnosti uključuju sudjelovanje na međunarodnom sajmu, najam izložbenog prostora, postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima, najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.), upis u katalog izlagača, izradu promotivnog materijala za nastup na sajmu, angažiranje prevoditelja za vrijeme trajanja sajma, prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka, isplatu dnevnica zaposlenika, najam smještaja za zaposlenike, aktivnosti promidžbe i vidljivosti projekta te provedbu aktivnosti vezanih za horizontalna načela.

Što se financira?

Prihvatljivi izravni troškovi obuhvaćaju sve što je vezano uz nastup na sajmu: kotizacije (prihvatljive od 5. prosinca 2024.), najam izložbenog prostora (neopremljenog ili s tipskim štandom), uređenje i opremanje štanda s pripadajućim priključcima (struja, internet, voda), najam opreme (ICT, prezentacijska, ugostiteljska), upis u katalog izlagača, izradu promotivnih materijala, angažman prevoditelja te troškove prijevoza izložaka i opreme.

Dnevnice i smještaj zaposlenika također su prihvatljivi: najviše za broj dana trajanja sajma uvećan za dva dana prije i dva dana nakon događanja (npr. za sajam od 6 dana – do 10 dnevnica i 10 noćenja po osobi u objektima do 4 zvjezdice).

Neizravni troškovi priznaju se paušalno u iznosu do 7 % izravnih troškova. U njih spadaju troškovi promidžbe i vidljivosti projekta, aktivnosti usklađenih s horizontalnim načelima (npr. pristupačnost, ravnopravnost), priprema projektnog prijedloga te putni troškovi zaposlenika.

VAŽNO: Iako se radi trajno otvorenom pozivu (do 12/2026), projekti se ocjenjuju po principu “najbrži prst” što znači da je bitno predati projekt čim prije nakon otvaranja natječaja (01/07/2025). Samim time, pravovremena priprema (i predaja projekta) ključna je za uspjeh na natječaju!

Za više informacija i pomoć u pripremi projektnog prijedloga javite nam se na info@omniasolutions.hr.

Sve informacije o novim EU i nacionalnim natječajima za dodjelu bespovratnih sredstava možete pratiti i na našem LinkedIn profilu.

Pročitajte još